مقدمه

چرم یک نوع ماده‌ی طبیعی است که قدمت آن به هزاران سال قبل باز‌می‌گردد از پوست حیوانات، به ویژه از گاو، گوسفند و بز تهیه می‌شود. تهیه‌ی چرم از طریق عملیات شیمیایی روی پوست حیوان و دباغی به‌دست‌ می‌آید. فرآیند تهیه‌ی چرم شامل پاکسازی، نرم کردن و رنگ آمیزی پوست حیوانات است.
چرم، به عنوان یکی از مواد قدیمی و ارزشمند در صنعت مد و پوشاک، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به گستردگی محصولات چرمی آشنایی با تاریخچه‌، نحوه‌ی نگهداری، کاربرد‌ها و انواع این متریال ارزشمند برای شما علاقه‌مندان دنیای مد و استایل جالب‌توجه خواهد بود.
در این مقاله به بررسی این متریال کاربردی و ارزشمند می‌پردازیم.

ویژگی‌های انواع چرم

چرم به دلیل ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت، انعطاف پذیری، زیبایی و دوام، از محبوبیت بالایی برخوردار است و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر، به برخی از ویژگی‌ها و مزایای استفاده از چرم می‌پردازیم؛
مقاومت: چرم به دلیل ساختار قوی خود، مقاوم در برابر سایش و پارگی است. این ویژگی باعث می‌شود محصولات چرمی مانند کیف‌ها، کفش‌ها و لباس‌های چرمی به مدت طولانی استفاده شوند.
تنفس‌پذیری: چرم یک ماده تنفس‌پذیر است و به پوست اجازه‌ی عبور جریان هوا را می‌دهد. این ویژگی‌ باعث می‌شود در طول استفاده، حس راحتی و خنکی را برای فرد فراهم کند.
دوام: با نگهداری درست و مراقبت مناسب، محصولات چرمی می‌توانند سال‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
زیبایی: چرم علاوه بر تمام ویژگی‌های خاصی که دارد دارای ظاهری زیبا و جذاب است. بافت طبیعی و الگو‌های مختلف در سطح چرم، ظاهری منحصر‌به‌فرد و زیبا به محصولات چرمی می‌بخشد.
انعطاف‌پذیری: چرم انعطاف‌پذیر است به خوبی روی فرم بدن افراد می‌نشیند و استایلی شیک برای شما خلق می‌کند.

جایگاه چرم در دنیای امروز

چرم همچنان یکی از منسوجات بسیار محبوب در سرتاسر جهان است. به‌خصوص در کشورهای پرجمعیت و درحال‌ توسعه مانند هندوستان، پاکستان و بنگلادش. مرکز چرم باکیفیت امروزی ایتالیا است که برای بیش از 500 سال، برترین سازنده چرم در جهان باقی مانده‌است. مردم از هر کشوری برای خرید کالاهای چرمی ایتالیایی تلاش می‌کنند.

انواع چرم

چرم‌ها دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
• دسته‌بندی بر اساس کیفیت
• دسته‌بندی بر اساس شکل ظاهری
• دسته‌بندی بر اساس استحکام و نرمی

انواع چرم و کاربرد آن‌ها بر اساس کیفیت

چرم‌های دباغی‌شده در انواع مختلف براساس کیفیت و ضخامت دسته‌بندی می‌شود. لازم به ذکر است که بر خلاف تصور عموم، ضخامت چرم هیچ ارتباطی با کیفیت آن ندارد و فاکتور‌های دیگری کیفیت چرم را تعریف می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع ضخامت چرم به ترتیب کیفیت آن‌ها آشنا کنیم.

چرم دانه کامل یا فول گرین

یکی از چرم‌های ضخیم مدل فول گرین است. چرم فول گرین به بیرونی‌ترین لایه پوست گفته می‌شود و این چرم را با نام دانه کامل نیز می‌شناسند. در فرآیند دباغی این چرم هیچ‌گونه سمباده‌کاری یا کوبشی انجام‌نشده و تنها موهای روی پوست حذف می‌شود.
این نوع چرم از مقاوم ترین چرم‌های موجود بوده از این رو در تولید محصولاتی که مقاومت در آن‌ها اهمیت زیادی دارد، از چرم فول گرین استفاده می‌نمایند. طبق نظر کارشناسان این نوع چرم که از قوی‌ترین و بادوام‌ترین قسمت پوست انتخاب می‌شود، اغلب ترک نمی‌خورد، پوسته‌پوسته نمی‌شود و سوراخی در آن به وجود نمی‌آید. حتی جالب است بدانید که این مدل چرم نسبت به رطوبت هم بسیار مقاوم است.
چرم دانه کامل بهترین نوع چرم برای تولید انواع کفش و تمامی محصولاتی است که به صورت مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما عاشق ایجاد پتینه (تغییر رنگ به‌مرورزمان) در چرم هستید، چرم دانه کامل انتخابی مناسب برای شما است.

چرم دانه بالا یا تاپ گرین

احتمالا در مواجه با اسم این چرم کمی گیج می‌شوید؛ در اصل “دانه” به تمام بخش‌های پوست حیوانات گفته می‌شود. چرم دانه بالا در اصل بالاترین لایه پوست نیست، بلکه لایه دوم آن است. برای تولید چرم دانه بالا در دباغی لایه فوقانی چرم سمباده می‌خورد یا کوبیده می‌شود. این کار با هدف رفع عیوب، رفع جای زخم و نیش حشرات و بی‌نظمی‌های روی سطح چرم انجام شده و درنهایت یکی از انواع چرم ضخیم با این روش تولید می‌شود.
سطح چرم دانه بالا صاف و انعطاف‌پذیر است و درعین‌حال مقاومت و دوام خوبی نیز دارد. همچنین این مدل از چرم با ظاهر یکنواختش جلوه ظاهری بی‌نظیری دارد. جالب است بدانید که انواع کیف و کت‌های چرمی را از این نوع چرم تولید می‌کنند. ازآنجایی‌که این چرم از نوع دانه کامل ضخامت کمتری دارد و فرایند رنگرزی را پشت سر گذاشته است، دوام آن نسبت به چرم دانه کامل کمتر خواهد بود.

کیف چرم بازلی

 

چرم باندد Bonded leather

چرم باندد بی‌کیفیت ترین نوع چرم بوده که از بهم چسپاندن ذرات و تکه های چرم و ترکیب با پلی یورتان یا لاتکس حول یک شبکه مشی بدست می‌آید. بهترین مقایسه چرم باندد با چرم فول/تاپ گرین همان تفاوت کیفیت چوب MDF و چوب طبیعی درخت می باشد.

انواع چرم طبیعی بر اساس شکل ظاهری

دسته‌بندی دیگری که برای انواع چرم در نظر گرفته‌می‌شود تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس شکل ظاهری و بافت چرم می‌باشد.
طرح‎‌های روی چرم ها به دو صورت ایجاد می‌شوند:
• طرح‌ها بر اثر نقش و نگار طبیعی روی چرم‌های خام و موادی که به آن می‌زنند، به وجود می‌آید.
• طرح دوم انواع چرم چاپی است که با استفاده از ابزاری مخصوص، مانند غلتک پرسی، طرح‌هایی روی چرم‌ها ایجاد می‌کنند.

در ادامه به معرفی انواع طرح‌های طبیعی و چاپی می‌پردازیم:
1. چرم ورنی (Patent Leather)
2. چرم الگانت یا چرم شبرو (Elegant Leather)
3. چرم فلوتر (Floater Leather)
4. چرم اشبالت (Split calf Leather)
5. چرم جیر (Suede Leather)
6. چرم نبوک (Nubuck Leather)
7. چرم هورس (Horse Leather)
8. چرم کروکو (Croco Leather)

انواع کمربند چرم بازلی

چرم کراست خام

این مدل چرم دباغی‌شده نیست. در حالت کلی به هر بافت چرمی که فرایند دباغی را سپری کرده و به مرحله رنگ‌آمیزی رسیده است، چرم کراست می‌گویند. در اغلب موارد چرم کراست رنگی خاکستری دارد و بسته به نیاز تولیدکننده رنگ‌های متفاوتی به آن می‌زنند.

چرم ورنی (Patent Leather)

چرم لاکی نام دیگر چرم ورنی است. در چرم ورنی با استفاده از لاک قسمت رویی چرم را پوشانده که موجب براق شدن و افزایش مقاومت چرم می‌شود. ظاهر متفاوت و در عین حال شکیل چرم ورنی سبب محبوبیت این نوع چرم شده‌است.
چرم الگانت یا چرم شبرو (Elegant Leather)
این چرم را جزو مرغوب‌ترین انواع چرم گاوی دسته‌بندی می‌کنند که از بالا‌ترین لایه پوست یا همان Top grain به‌دست می‌آید. در واقع چرم الگانت از اولین لایه پوست چرم تهیه می‌شود. به همین علت چرم الگانت را بسیار لوکس و لاکچری می‌دانند. برای ساخت این چرم گاوی قسمت صاف، یکدست و بدون لکه چرم را جدا کرده و بعد از عملیات دباغی توسط دستگاه رنگ را روی آن می‌پاشند. چرم الگانت در برابر خراش مقاوم است. انعطاف‌پذیر است و سطحی براق دارد که براق بودن آن زیبایی خاصی را به این نوع چرم بخشیده‌است.

چرم فلوتر (Floater Leather)

چرم فلوتر نیز یکی از انواع چرم گاوی محسوب می‌‎شود که برای نرم و لطیف شدن آن، چرم را به مدت 24 ساعت در یک محلول شیمیایی قرار می‌دهند. محصول به دست آمده از چرم فلوتر انعطاف‌پذیر بوده و ناهمواری‌های کوچکی بر روی آن دیده می‌شود که سبکی خاص به آن بخشیده است. این چرم در برابر ساییدگی و خراش بسیار مقاوم است.

انواع چرم فلوتر
چرم اشبالت (split calf leather)

این نوع چرم گاوی از پوست دباغی شده به‌دست می‌آید. به طوری که بین 6 تا 8 میلی متر ضخامت دارد. ضخامت زیاد این چرم کارایی آن را محدود می‌کند. به همین دلیل چرم را به لایه‌های نازک برش می‌دهند. اشبالت همان لایه زیرین و پرزدار چرم است که بعد از صیقل و آماده‌سازی، سطح آن مانند مخمل زیبا می‌شود. با این حساب می‌توان گفت اشبالت منعطف بوده و به لحاظ قیمتی نیز کاملا مقرون به صرفه است.

چرم اشبالت
چرم اشبالت شباهت زیادی به چرم جیر دارد که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

 

چرم جیر (Suede Leather)

چرم جیر یکی از مشتقات و انواع چرم گاوی که سطح آن ساختار مخملی، نرم و لطیف دارد. این نوع چرم از قسمت زیرین پوست که چسبیده به گوشت حیوان است، ساخته می‌شود.
چرم جیر نسبت به چرم نبوک بسیار منعطف‌تر و نرم‌تر است، اما ماندگاری و دوام کمتری دارد. در گذشته از چرم جیر بیشتر برای ساخت دستکش استفاده می‌شد. اما اکنون در تولید انواع کیف، کفش، کاپشن، کمربند و سایر اکسسوری‌های چرم کاربرد دارد. چرم جیر نسبت به سایر انواع چرم گاوی به راحتی لک شده و ارزان قیمت‎‌تر است.

چرم نبوک (Nubuck Leather)

نبوک را از لایه بیرون و اصلاح شده چرم می‌سازند. تولیدکننده‌ها سطح روی چرم نبوک را برس کشیده و صیقل می‌دهند. این عامل باعث می‌شود که سطح رویی این چرم، مخملی، صاف و جذاب شود. پس اگر به آرامی دست خود را بر روی چرم نبوک بکشید، متوجه تغییر خواب پرزهای آن خواهید شد. این چرم نسبت به چرم اشبالت، مخملی، ظریف و با کیفیت‌تر است و یک محصول لاکچری محسوب می‌شود.

چرم هورس (Horse Leather)

این محصول از محبوبیت بالایی برخوردار است که از یک روش پرداخت خاص و زیبا بر‌روی چرم به‌دست می‌آید. از پوست حیوانات مختلف از جمله گاو، بز و شتر تولید می‌شود. با استفاده از یک واکس مخصوص به سطح آن‌ها، چرم از حالت صافی خارج و به حالت پرز‌دار در می‌آید. ظاهر این محصول نرم و مخمل گونه است و دانه‌های مخمل آن کوچک و به هم چسبیده هستند.
با گذشت زمان، استفاده و لمس مداوم آن رنگ این محصول تغییر کرده و حالتی آنتیک و قدیمی پیدا می‌کند. ظاهری سایه روشن دارد به‌طوریکه سطح آن یک رنگ و یکسان نیست بلکه امکان وجود رگه‌های کمرنگ و پر‌رنگ وجود دارد. برخی از این رگه‌ها در اثر استفاده ایجاد می‌شوند و برخی دیگر هم از ابتدا وجود دارند. یکی‌دیگر از ویژگی‌های مهم هورس، ضخامت و استحکام بالای آن است.

 

چرم کروکو (Croco Leather)

طرح خاصی شبیه به پوست کروکودیل که به‌صورت مصنوعی بر روی سطح چرم ایجاد می‌شود. این طرح از جمله طرح‌های خاص، لوکس و گران‌قیمت است و در مواردی کاربرد دارد که سطح چرم در معرض سایش قرار دارد. علاوه بر این، محصولات دارای چرم کوروکو به خاطر زیبایی و طرح خاص خود برای ساختن یک استایل منحصر‌به‎‌فرد گزینه‌ای ایده‌آل هستند.

 

 

انواع چرم طبیعی

در ادامه انواع چرم طبیعی را براساس استحکام و نرمی آن بررسی می‌کنیم:

چرم سبک

این چرم از پوست حیواناتی مانند گوسفند، بره، بزغاله و بز به دست می‌آید. چرم سبک نسبت به انواع دیگر چرم‌ها ضخامت کمتری دارد و به همین دلیل به این نام شناخته می‌شود. چرم سبک به دلیل راحتی و سبکی ذاتی خود بیشتر برای تولید دستکش، کلاه و لباس استفاده می‌شود. اگر از محصولاتی که دارای چرم سبک هستند استفاده می‌کنید باید مراقبت و نگهداری از آن را جدی بگیرید. چون احتمال آسیب‌دیدگی و ساییدگی در چرم سبک از دیگر چرم‌ها بیشتر است.

چرم نیمه سنگین

در میان انواع چرم طبیعی موجود در بازار، چرم نیمه سنگین یک چرم ویژه و خاص محسوب می‌شود. چرم نیمه سنگین از پوست حیواناتی مانند کروکدیل و شترمرغ به دست می‌آید و نسبت به بقیه چرم ها از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. کمیاب بودن، کیفیت و قیمت بالای چرم نیمه سنگین موجب شده تا این نوع چرم بیشتر در ساخت کالاهای لوکس مورد استفاده قرار گیرد.

چرم سنگین

چرم سنگین بهترین و باکیفیت ترین چرم طبیعی موجود در بازار است. این چرم از پوست گاو، گوساله یا شتر به دست می‌آید و دوام زیادی دارد. که محصولات چرمی بازلی نیز از این نوع چرم تهیه شده‌اند. نکته جالب در مورد این نوع چرم این است که با گذشت زمان ظاهر زیباتری را به خود می‌گیرد و استایل جذاب‌تری را برای شما به همراه خواهد داشت. به دلیل اینکه محصولاتی مانند کیف و کفش بیشتر از بقیه محصولات چرم در معرض آسیب قرار دارند، معمولا برای تولید انواع چرم کفش و کیف از چرم سنگین استفاده می‌شود تا دوام بیشتری داشته باشند. به این ترتیب درکنار ایجاد یک ظاهر زیبا و خاص، کیفیت محصول نیز بسیار بالا می‌رود.

نگهداری انواع چرم

از آنجا که چرم ماده طبیعی است، نیاز به مراقبت خاصی دارد تا در طول زمان کیفیت و شکل ظاهری خود را حفظ کند.
راهنمای کامل برای نگهداری و مراقبت از این متریال گران‌قیمت
چرم یک ماده با دوام و مقاوم در برابر خاک است. با این حال، با گذشت زمان امکان آلودگی سطحی برای چرم به وجود خواهد آمد. اگر در شرایط آب و هوایی مرطوب قرار گیرد، نیاز به تمیزی و مراقبت بیشتری دارد. هدف اصلی ما از نگارش این مقاله این است که از تمامی کالاهای چرمی مانند کیف‌های دستی تا کیف پول و جاکارتی برای مدت طولانی لذت ببرید. به همین خاطر، تمامی اصول مراقبتی از جمله نظافت تخصصی و تعمیرات اولیه کوچک را در این مقاله اشاره می کنیم.
نوع چرم در روش نظافت آن اهمیت دارد. چرم فرآوری‌شده دارای پوشش محافظ است، درحالی‌که چرم جیر و فرآوری نشده دارای پوشش محافظ نیست.

انواع چرم ها

از محلول‌های تمیزکننده خانگی استفاده نکنید

وقتی صحبت از این متریال گران‌قیمت می‌شود، بهتر است از دستمال مرطوب یا محصولات پاک‌کننده مخصوص استفاده کنید. درمان‌های خانگی مانند جوش شیرین، سرکه سفید و آب لیمو می‌توانند برای چرم‌های ظریف سخت باشند و محصول شما را بدتر کنند.

اسپری چرم؛ اسپری پاک‌کننده

برای تمیزکردن وسایل چرمی خود می‌توانید از اسپری یا محلول مخصوص چرم را امتحان کنید که باعث درخشش آن است. محلول حاوی مقدار کمی وازلین است که لطافت را به این متریال مرغوب بازمی‌گرداند.

به محض ایجاد لک، آن را پاک کنید

بهترین راه برای از بین بردن لکه‌های روی متریال مد نظر، این است که فوراً آن‌ها را با استفاده از یک متریال نرم پاک کنید تا رطوبت را تا حد ممکن از بین ببرید. توصیه می‌کنیم متریال مدنظر را با یک پاک کننده مخصوص مرطوب کنید. می‌توان از اسپری مخصوص نیز استفاده کرد، در این صورت ابتدا آن را روی متریال اسپری کنید نه مستقیماً روی سطح آن. دوباره با یک پارچه تمیز دیگر، سطح پاک شده را خشک نمایید.
به این نکته توجه کنید که کاپشن چرم را در هوای بارانی نپوشید، زیرا لکه‌های باران بر روی کاپشن، سبب فرسایش مقطعی کاپشن می‌شود. اگر به ناچار از بوت یا کفش چرم در هوای باران استفاده کردید، حتماً با دستمال خشک، لکه‌های باران را از سطح کفش پاک کنید.

تمیزکردن جیر

با یک دستمال خشک، سطح جیر را از گرد و غبار پاک کنید. سعی کنید بوت یا کفش جیر را برس بزنید. جیر را در محل خشک، تاریک و بدون رطوبت نگهداری کنید، زیرا از بین بردن کپک روی جیر، کاری فوق‌العاده سخت است.

نگهداری فیزیکی

در زمانی که از محصولات چرمی استفاده نمی‌کنید آن‌ها را در پوشش مخصوص خود و دور از گرد و غبار نگهداری کنید تا از خراشیدگی سطحی جلوگیری شود. همچنین چرم را با سشوار خشک نکنید. بهتر است بر ای تمیزی چرم، در کمد خود برس تمیزکننده، دستمال نانو و محلول یا اسپری تمیزکننده چرم را داشته باشید. حتماً کاپشن چرم و کفش چرم را بعد از استفاده، در کاور مخصوص قرار دهید تا از نفوذ گرد و غبار جلوگیری کنید.
سعی داشتیم در این مقاله، شما را با نکات ضروری و مهم نگهداری و تمیزی چرم آشنا سازیم. اگر شما نیز نکته خاصی درباره تمیزی چرم داشتید، با ما در میان بگذارید. مایل هستید تا در مقاله بعدی چه موضوعی را با شما مطرح کنیم. منتظر پیشنهادات شما هستیم.

دنیای چرم بازلی

بازلی، با سابقه‌ای درخشان در صنعت چرم، مفتخر است که طیف وسیعی از محصولات چرمی باکیفیت را به شما ارائه می‌دهد. از کمربندهای بادوام و شیک گرفته تا کیف‌های جادار و خوش‌دست و کفش‌های راحت و زیبا، بازلی تمام نیازهای شما را در دنیای چرم برآورده می‌کند.

ما در بازلی از مرغوب‌ترین چرم‌های طبیعی در تولید محصولاتمان استفاده می‌کنیم و به ظرافت و دقت در تمام مراحل تولید، از انتخاب چرم گرفته تا دوخت و پرداخت، اهمیت می‌دهیم. به همین دلیل، محصولات بازلی به لحاظ کیفیت، دوام و زیبایی در بازار چرم بی‌نظیر هستند.

کمربندهای چرمی بازلی:

کمربندهای چرمی بازلی در انواع مختلف مردانه با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند. از جمله ویژگی‌های کمربند مردانه بازلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از چرم‌های مرغوب گاوی: بازلی از بهترین چرم‌های طبیعی در تولید کمربندهای خود استفاده می‌کند. چرم‌های گاوی به دلیل ضخامت و استحکام بالا، برای کمربندهای رسمی و روزمره مناسب هستند. چرم‌های بازلی به دلیل زیبایی و ظرافت منحصر به فرد، برای کمربندهای لوکس و خاص کاربرد دارد.
  • طراحی‌های شیک و مدرن: کمربند های چرمی بازلی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند تا شما به راحتی بتوانید آنها را با هر نوع استایلی ست کنید.
  • دوخت ظریف و بادوام: بازلی به ظرافت و دقت در دوخت کمربندهای خود اهمیت می‌دهد و از نخ‌های مرغوب و متریال باکیفیت استفاده می‌کند. به همین دلیل، کمربندهای بازلی بسیار بادوام هستند و در طول زمان شکل و ظاهر خود را حفظ می‌کنند.

 

کیف‌های چرمی بازلی:

کیف‌ بازلی در انواع مختلف دستی، اداری، مسافرتی و چمدان با ظاهری شیک و بادوام، نیازهای روزمره و سفر شما را به طور کامل برآورده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های کیف‌های چرمی بازلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی‌های متنوع و کاربردی: کیف‌های چرمی بازلی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند تا شما به راحتی بتوانید آنها را با هر نوع استایلی ست کنید. همچنین، کیف‌های بازلی دارای جیب‌ها و محفظه‌های متعددی هستند که به شما کمک می‌کنند تا وسایل خود را به طور مرتب و منظم در آنها قرار دهید.
  • کیفیت بالای متریال: بازلی از متریال با کیفیت در تولید کیف‌های خود استفاده می‌کند تا علاوه بر زیبایی، طول عمر کیف را نیز افزایش دهد.

کفش‌های چرمی بازلی:

کفش‌های چرمی بازلی در انواع مختلف بوت، نیم بوت، کفش‌های رسمی و اسپرت، با ظاهری شیک و راحت، برای تمام فصول سال مناسب هستند. از جمله ویژگی‌های کفش‌های چرمی بازلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از چرم‌های مرغوپ: بازلی از بهترین چرم‌های طبیعی برای تولید کفش‌های خود استفاده می‌کند. چرم گاوی به دلیل ضخامت و استحکام بالا، برای کفش‌های بوت، نیم بوت و کفش‌ رسمی مردانه مناسب است. چرم بازلی به دلیل لطافت و انعطاف‌پذیری بالا، برای کفش‌های تابستانی و مجلسی کاربرد دارد.
  • قالب استاندارد و راحت: کفش‌ بازلی بر اساس قالب استاندارد طراحی و تولید می‌شوند تا در عین زیبایی، راحتی پا را نیز تضمین کنند.
  • دوخت محکم و زیره باکیفیت: بازلی به کیفیت دوخت و زیره‌ی کفش‌های خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. استفاده از نخ‌های مرغوب و زیره‌ی باکیفیت باعث می‌شود که کفش‌های بازلی بسیار بادوام باشند و از پا در برابر فشار و ضربه محافظت کنند.
  • تنوع در رنگ و مدل: کفش‌های چرمی بازلی در رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند تا شما به راحتی بتوانید آن‌ها را با هر نوع استایلی ست کنید.

بازلی با بهره‌گیری از دانش هنرمندان صنعتگر چرم باتجربه و با استفاده از مرغوب‌ترین چرم‌های طبیعی، محصولاتی باکیفیت، بادوام و زیبا را به شما ارائه می‌کند. محصولات چرمی بازلی، یار همیشگی شما در تمامی فصول سال خواهند بود.

به دنیای چرم بازلی قدم بگذارید و از کیفیت و اصالت محصولات ما لذت ببرید.

نتیجه گیری

در بازلی، ما از مرغوب‌ترین چرم‌های طبیعی در تولید محصولاتمان استفاده می‌کنیم و به ظرافت و دقت در تمام مراحل تولید، از انتخاب چرم گرفته تا دوخت و پرداخت، اهمیت می‌دهیم. به همین دلیل، محصولات چرمی بازلی به لحاظ کیفیت، دوام و زیبایی در بازار چرم بی‌نظیر هستند