قربانی فشن نباشید

مأموریت اصلی ما در این مقاله این است که با مخاطبان خود درباره «قوانین منسوخ شده فشن» صحبت کنیم، به همین خاطر باید اشاره‌ای به سنت‌های پوششی مردان در طول تاریخ اشاره کنیم. از طرفی با گسترش دنیای مجازی، شما آزادی بیشتری نسبت به سابق دارید تا بتوانید سبک پوششی شخصی خود را بیابید. قوانین زیادی در مورد استایل وجود دارد، تلاش برای کشف قوانین منسوخ‌ شده فشن می‌تواند گیج‌کننده باشد. اکثر انسان‌ها از برخی از سبک‌های پوششی جاودانه دفاع می‌کنند و در مقابل سبک‌هایی هم هستند که انسان‌ها تمایلی به دیدار دوباره‌شان ندارند. بنا به گفته اسکار وایلد: «مد شکل ظاهر شده‌ای از زشتی است، بنابراین هر 6 ماه باید شاهد تغییر آن باشیم.» در این مقاله، سعی بر این است تا روی قوانینی که سابقه طولانی در تاریخ فشن ندارند، تمرکز کنیم. با ما همراه باشید.

  • هرگز قهوه‌ای، مشکی و آبی را در کنار هم نپوشید.

در دهه‌های اخیر، قوانین مد و فشن برای مردان سخت‌گیرانه‌تر از امروز بود. ترکیب رنگ‌هایی مانند مشکی با قهوه‌ای و آبی در کنار هم، بر خلاف قوانین فشن بود. اما امروزه می‌توان این رنگ‌ها را به روشی خلاقانه با هم ترکیب کرد. شلوار مردانه سورمه‌ای را با کتی خاکستری یا قهوه‌ای و پیراهنی به رنگ آبی ست کنید و از یکی از قوانین منسوخ شده فشن دوری کرد.

 

  • هر لباسی در حراجی دیدید، بخرید.

در گذشته خرید پوشاک افراد به دو نکته بستگی داشت: اولاً تعداد لباس‌های بیشتری در کمد داشته باشید، دوماً در حراجی هر چه دیدید، بخرید. ما به شما ثابت خواهیم کرد که این دو دیدگاه نادرست‌اند و هیچ‌گاه کمیت برابر باکیفیت نیست. خرید پوشاک متعدد و بی‌کیفیت، شما را در انتخاب استایل درست گمراه خواهد کرد. پس سعی کنید هزینه خرید 3 لباس بی‌کیفیت را در خرید 1 لباس باکیفیت هدر ندهید و با خرید درست، سرمایه‌گذاری منطقی داشته باشید.

  • کلیشه‌های انتخاب رنگ را بشکنید.

از دیرباز کت و شلوارهای مشکی و سورمه‌ای، جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها بودند. اما امروزه این طرز فکر یکی از قوانین منسوخ فشن است. باید توجه کنید که کمد لباس شما یکنواخت و خسته‌کننده نباشد. کت و شلوار قهوه‌ای یا کرم‌نسکافه‌ای، سبز سدری و طوسی نیز می‌تواند جزو انتخاب‌های هوشمندانه به حساب آید. از رنگ‌های روشن‌تر و کت و شلوارهایی با الگوی خاص نترسید.

 

  • ترندهای اخیر را پیروی کنید.

اگر شما فردی هستید که به شدت به ترندهای سال توجه دارید، باید به شما بگوییم که در آخر سال با انبوهی از پوشاکی روبرو می‌شوید که دیگر قابل پوشش نیستند. پیشنهاد ما به شما این است که بر روی کیفیت البسه دقت کنید و از قوانین منسوخ شده پیروی نکنید. اگر به فاکتورهایی مانند تناسب، عملکرد و تئوری رنگ تمرکز کنید، بازخوردهای مثبتی از دیگران درباره پوشش‌تان دریافت خواهید کرد.

  • همیشه کفش و کمربند را ست انتخاب کنید.

درست است که کمربند و کفش چرم ست، هماهنگی و هارمونی زیادی ایجاد می‌کند، اما این‌که همواره به آن پای‌بند بمانید، دور از ذهن است. ممکن است کفش‌هایی با رنگ‌های خاصی مانند سبز آووکادویی، قرمز شرابی و … داشته باشید و یافتن کمربند هم‌رنگ کار سختی برای شما باشد. توصیه ما به شما این است که کمربند مشکی برای کفش مشکی و کمربند قهوه‌ای برای کفش‌هایی با رنگ‌های متنوع داشته باشید.

 

  • کت‌‌های تک دبل برست فقط مخصوص مردان لاغراندام است.

در کت تک دبل برست، یقه‌ها به جای اینکه مستقیم به پایین آیند، محل اتصال دکمه‌ها حالت اریب پیدا می‌کند و یقه قسمت زیادی از کت را اشغال می‌کند. با پوشش قسمت زیادی از بالاتنه توسط یقه، لاغرتر دیده می‌شوید. این مورد هم از قوانین منسوخ شده فشن است که امروزه به آن اهمیت چندانی نمی‌دهند.

  • هرگز شلوار پلیسه‌دار نپوشید.

شلوار پلیسه‌دار در گذشته به عنوان پوشش نامناسب در نظر گرفته می‌شد که امروزه جزو قوانین منسوخ شده فشن است. اگر شما نیز از طرفداران سبک پوششی رترو هستید، شلوار پلیسه‌دار از انتخابات قطعی شما باید باشد.

 

  • پوشیدن کت و شلوار رسمی با کفش غیررسمی ممنوع است.

در چندین دهه اخیر، شما باید کت و شلوار رسمی مانند کت و شلوار پارچه‌ای را با کفش کلاسیک می‌پوشیدید. امروزه شما می‌توانید کفش کژوآل را با کت و شلوار رسمی نیز بپوشید.

 

  • در یک لوک، از چندین لباس با پترن‌های شلوغ دوری کنید.

در گذشته، ترکیب چند لباس با پترن‌های چاپی مختلف اشتباه بزرگی تلقی می‌شد. اما باید به شما بگوییم که تبعیت از الگوی چاپی واحد در یک استایل، بیننده را گیج خواهد کرد. طراحان مد شناخته‌شده و معروف زیادی با الگوهای چاپ روی پارچه بازی کرده‌اند، پس شما چرا از آن دوری می‌کنید؟

عکس 6

با این حال که نمی‌توان همه قوانین رایج در صنعت مد و پوشاک را دور انداخت، اما پیروی از قوانین منسوخ شده فشن قریحه و ذوق افراد را محدود می‌کند. به خود این اجازه را بدهید تا پوشاکی مناسب انتخاب کنید و کمد لباس‌تان را شخصی‌سازی کنید. اگر به نظر شما قوانینی هست که منسوخ شده و در این مقاله به آن اشاره نشد، با ما در میان بگذارید.